Meny Toppmeny

Ny valgmulighet for trening

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Har fått litt nytt utstyr på plass, men savner en valgmulighet når jeg skal legge til treningen. Kan du/dere legge til SKIKE?

Skike er en mix av rulleski og blades m/gummidekk som kan brukes på grus, gress, asfalt, etc. En går med staver, men tygre enn rollerblading pga tyngden på "skia" og krever mer kraft i fraspark pga ujevnt underlag som også kan gi etter.

By the way.... Utrolig GØYAL måte å komme seg på tur på!

c",)
1 decade siden
Dette har eg også etterlyst. Måtte registrere treninga som rulleski. Forøvrig en knall måte å trene på :)
1 decade siden
Måtte selvsagt google skike og fant the missing link.

Har styrt klar av rulleski pga de ikke har bremser og styrt litt unna rollerblades pga små hjul, dårlige bremser. Da har man liksom noe man må sette seg i bilen og finne en egnet plass å trene.

Med skike er ser det ut ti å bare hive på seg utenfor stuedøren og ta av?
Er det gøyalt ?
Hvor går det an å skaffe de til en grei pris.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Vi skal prøve å få lagt til Skike under kondisjonstrening asap! Følg med på denne tråden så vil vil oppdatere så snart dette er på plass.
1 decade siden
Skikes er en moro måte å trene på. Om prisen er grei kan diskuterast, men eg anskaffa mine skikes + stavar frå www.decent.no. Kjapp og grei levering. I tillegg har MXSPORT disse for utsalg (http://www.mxnett.no/epages/mxsport.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MXSport/Products/SkikeV07/SubProducts/SkikeV07Sort) til
kr 2.490,-.
1 decade siden
Har trillet på klassiske rulleski 1 år, men ser ut som om de kan samle litt støv etter hvert siden Skike er helt rått!!! Tyngre, spenstigere og ja, takk og lov for bremser på begge bein.

Dyrt?? Njaaa... Er skikkelig kvalitet i reimer, borrelåser, hjul, metall... Kan bruke samme staver som til rulleski / blades. En slipper spesialsko (men en kan kjøpe dette også selvfølgelig!). Ta på joggeskoa, skike en tur, gjem skike i buskene og jogg videre før en setter nesa hjem på skike. Alt er mulig!

Har foreløpig registrert skike-trening som langrenn. Det forbrenner mer enn rulleski, men så avhenger det jo om rulleski-alternativet er klassiske eller skøyteski....?

Anyway - ta en tur innom en sportsbutikk som har Skike og spør om du kan ta en testtur. Det gjorde jeg, og så lenge det ikke regnet kunne jeg ta en så lang tur jeg bare ville! I'm hooked!

c",)
1 decade siden
Jeg ble inspirert av dette her.
Så jeg gikk å kjøpte skikes. :-)

Utenom litt testing og justering når de kom hjem har jeg i dag hatt mine aller første 13000 metere med skikes på bena.
Kan kort oppsummeres.
Nedover: tror bremsene var rødglødene i begynnelsen av turen men ble mer og mer uredd og hadde relativt fin fart også nedover på slutten av turen.
Bortover: Knallgøy viss det var bredde nok til å lange ut, litt ukulere på et smalt fortau.
Oppover: mangler oppenbart stamina til å gå oppover med skikes på bena, med joggeskoene på hadde jeg løpt baklengs forbi meg selv. (Men det er vel derfor vi trener)

Alt i alt.
Tror dette kan bli en av favoritt greiene mine. :-)
1 decade siden
GRATLA med nyervervede Skikes!!! :-D

Enig at det er best med brede gangfelt eller bilvei (helt alene), men har du testet på grus enda?

En liten ting jeg oppdaget; dekkene trenger virkelig sine 7 bar med luft! Fylte for lite første gang og da var det myyyyye tyngre enn nødvendig...

Keep it rolling!!

c",
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Spørs om eg ikkje må slenge meg på og prøve dette her greiene her. Er ubrukelig på ski, men dette må jo prøves! :)
1 decade siden
Hard grus er ingen problem.

Bløt grus funker ikke, synker rett nedi og stanser.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Skikes er nå lagt til som kondisjonstrening! :)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok