Meny Toppmeny

FAQ - Ofte stilte spørsmål

Koster det noe å være medlem på mylog.no?

Nei! Tjenestene du finner på mylog.no er gratis!

Jeg ønsker ikke dele mine data med andre! Hva gjør jeg?

Klikk på "Min konto" i toppmenyen. Gå så til "Tilgang" for å sette opp hvilken tilgang andre skal ha til dine data.

Jeg har husker ikke passordet mitt! Hva gjør jeg?

Bruk vår glemt passord funksjon som du finner ved å  klikke her

Hvordan registrerer jeg antall kg løftet på en vekttrening?

For å registrere ant kg løftet på de forskjellige øvelsene trykker du på "Dagbok > Ny Trening". Velg så "Vekttrening" i "Legg til aktivitet" listen og trykk "Legg til".

Trykk så på "Detaljert visning" linken og du vil lenger nede på siden kunne legge inn alle set og reps med ant kg løftet.

Jeg opplever en feil på sidene og trenger hjelp!

Send en epost til post@mylog.no

Eller besøk vårt support forum her på sidene

Hva betyr det at et matvareprodukt er privat?

Dersom et matvareprodukt er satt til "privat" vil det kun være tilgjengelig for din brukerprofil i matvaretabellen.

Jeg ønsker ikke å være medlem på mylog lenger. Hva gjør jeg?

  • 1. Logg deg på din konto
  • 2. Gå til "Min konto" i toppmenyen under brukerprofil ikonet.
  • 3. Gå til arkfanen "Tilgang" og klikk på "Avslutte mitt medlemskap" nederst på siden. Følg så instruksjonene for å avslutte ditt medlemskap.

Hvordan regnes min daglige forbrenning ut på mylog?

Forbrenning regnes ut ifra BMR (daglig forbrenning uten aktivitet) + forbrenning på aktivitetene du har gjort. Det gir et grunnlag for å vite omtrent hvor mange kalorier du bør innta for å gå opp / ned i vekt.

Jeg jobber som personlig trener. Har mylog funksjoner som jeg kan bruke i mitt arbeid?

Svaret er JA!

På mylog kan du som personlig trenger gjøre følgende:

  • Følge opp alle dine klienter og få ut alle trening og kostholdsdata
  • Følg utviklingen til dine klienter med våre avanserte statistikk verktøy
  • Du kan legge til treninger og måltider i dagboken til dine klienter
  • Du kan følge opp dine klienter med vårt meldings og gruppesystem
  • mm.


Ta kontakt med post@mylog.no for mer informasjon!

Jeg ønsker å annonsere på mylog. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss på post@mylog.no

Hvordan beregner mylog ut mitt kcal forbruk på en trening?

Kcal forbrukt på en aktivitet=din BMR (m/innberegnet aktivitetsnivå fra mylog de siste 90 dagene) / 86400 * aktivitetens lengde i sekunder * aktivitetens MET (Metabolic equivalent) tall

Les mer om BMR her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_metabolic_rate

Les mer om MET her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Metabolic_equivalent

Det er altså viktig å merke seg at aktivitetsnivået ditt de siste 90 dagene på mylog vil påvirke kcal beregningen på treningene du utfører over tid. Våre beregninger tar med andre ord utgangspunkt i flere faktorer enn kun lengden på treningen og treningstypen. Merk også at alle slike beregninger er snitttall og ikke eksakte!

Jeg ønsker meg en ny funksjon på mylog! Hvordan kan jeg få utviklerne til å implementere denne?

Besøk vårt forum og skriv inn forslaget ditt der. Vi forsøker hele tiden å implementere funksjoner som våre medlemmer etterspør!

Hva betyr tegnene F, DS, S, RP og N under vekttrening registrering?

Tegnene betyr følgende:
F - Failure
N - Negatives
DS - Drop Set
S - Super Sets
F - Forced Sets
RP - Rest pause

Hvor mye av næringsemnene (Protein, karbohydrater & Fett) bør man innta?

Innen næringslære bruker man å angi næringsbehov i energiprosent. Det beskriver hvor mange prosent av det totale energiinntaket som skal taes av et visst næringsemne. Det er en fin måte å gi anbefalinger etter siden det kan bruke på de fleste uansett energibehov. Vi skal gjøre ett regneeksempel. Anta att du trenger 3000 kcal/dag.

Fett 30 energiprosent:
30 prosent av energiinntaket bør komme fra fett, det blir 900 kcal. Ettersom hvert gram fett gir 9 kcal betyr det 100 gram fett.

Karbohydrater 40-50 energiprosent:
Vi gjør om samme prosedyre. 40 prosent av 3000 er 1200 og 50 prosent er 1500 kcal. Ettersom karbohydrater gir 4 kcal/gram betyr det 300-375 gram karbohydrater per dag.

Protein 20-30 energiprosent:
20 prosent av 3000 er 600 og 30 prosent er 900 kcal. Da hvert gram protein gir 4 kcal betyr det 150-225 gram protein.

Selvfølgelig forandres tallene om du trenger mer eller mindre energi.

Kilde:
www.iform.no

www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok