Meny Toppmeny

Changelog

Skrevet avInnlegg
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
2 tiår siden
Ny versjon lagt ut natt til 25. januar

La til:
- Ny fremside
- Send melding link i høyre brukermeny
- Endret utlisting av "Mine venner"

Fikset:
- En rekke lenker

Endringer som blir gjort i fremtiden vil fra nå av oppdateres i denne tråden.

Som vanlig er vi åpne for alle tilbakemeldinger!

Takk
2 tiår siden
Den nye framsiden er stilig.
Kan hende oppløsningen på pcene jeg bruker er høyere enn normalt?
For bare sånn ca 2/3 av bredden på skjerm blir brukt til selve innholdet på siden.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
2 tiår siden
Vi har lagt oss på en linje der vi ønsker å støtte 1024*768 oppløsning. Så det er nok derfor det oppleves som at ikke all plassen på skjermen brukes.

Tidligere hadde vi en template som justerte bredden automatisk, men denne ble vanskelig å vedlikeholde for alle typer oppløsninger. Det ble for vanskelig å få alt til å se bra ut dessverre.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
2 tiår siden
- La til caching av fremsiden (Oppdateres hvert 5 minutt)
- La til link til bruker statistikk på fremsiden
- Økte antallet på siste emner på fremsiden til 10
- La til første versjon av brødsmuler/breadcrumbs navigering.

Som vanlig setter vi stor pris på alle tilbakemeldinger!

Takk
2 tiår siden
Har du fjernet muligheten til å henta fram en trening fra en mal.
Skjer ikke noe når jeg trykker på dem lenger.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
2 tiår siden
Beklager. Dette er en feil som eg nettopp fikk bekreftet :(

Skal forsøke å få gjort noe med dette i løpet av morgendagen.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
2 tiår siden
- Fikset problemet der valg av mal ikke fungerer
- La til breadcrumbs på alle ernæringssider og konkurranse tabell
- Utvidet input tekst boks for "Nytt innlegg"
- La til ajax status spinner på matvare og øvelse søk samt dagbok. Dette for å synliggjøre fremgang på hendelser som bruker initierer.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Da var sommeren unnagjort og vi har lagt ut en ny Mylog versjon. Forvent hyppigere oppdateringer utover høsten.

Nytt:
- Ny forside (Forbedret design + kjappere innlasting)
- La til tabell kolonne sortering på kondisjonstreningsrapporten. (Klikk på kolonne overskriftene for å sortere data synkende eller stigende)
- La til rapport ikon på alle rapporter

Fikset:
- Alle rapporter under venner sammenligning er fikset slik at data hentes ut riktig.
2r
1 decade siden
Hei Sigurd,
Ville bare benytte anledningen til å gratulere med et flott konsept. Jeg er ny bruker av "Mylog", men har forsøkt andre online produkter. "Mylog" er etter min mening en av de beste.

Grensesnittet er intuitivt og lett å tilpasse seg. Det var enkelt å bruke, noe som jeg personlig setter pris på. Veldig oversiktlig, og enkle føringer av aktiviteter gjør "Mylog" gøy å bruke.

Tommel opp for dere som utvikler "Mylog" ;-)

2r
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei 2r! Velkommen til Mylog og takk for positiv tilbakemelding.

Vi håper å fortsette å gjøre tjenesten ennå bedre i tiden fremover.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Ny oppdatering:
- Ny hovedmeny med vertikale punkt istedetfor horisontale
- Ny medlemslisting under medlemmer
- Rapporter har nå egen ajax spinner for å vise at arbeid utføres
- Øvelse bilder vises nå korrekt uten topp cropping
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Oppdatert:
- Forbedret design på visning av meldinger (Mer kommer senere, ma. oppslag i vennelisten)
- Forbedret design på visning av måltider
- Forbedret design av "Hvem har tilbakelagt lengst distanse på mylog" rapporten
- La til kolonne sortering på "Vekttrening" rapporten
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
- La til "Hjelp" seksjon
- Fikset ukentlig epost rapport design og utsendingsfeil
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
- La til "Mine løyper" i hovedmenyen
- La til løype statistikk under løype visning
- Lanserte første versjon av "Konkurranseløyper"

OBS:
En feil er oppdaget i løype administrasjonen. Dette gjør at om du legger til en ny løype så kommer ikke denne automatisk opp i nedtrekksboksen under innleggelse av trening. Man må da logge ut og inn igjen for at denne skal komme opp. Dette blir fikset i løpet av kvelden
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
- Fikset feil som gjorde at man måtte logge inn og ut for å få lagt til en løype i nedtrekksboksen under legg til trening
- Fikset design på legg til trening slik at alle elementene tar mindre plass horisontalt enn før
- Fikset design på dagbok kalender slik at denne tar mindre plass vertikalt. Flyttet også ajax spinner opp til brødsmule visningen slik at denne er lettere synlig
- La til ikoner for detaljert visning, enkel visning og slett linker på legg til trening for bedre synliggjøring
- La til spinning og Rulleski som egne øvelser
- Øket cachetid på fremsiden fra 10 til 20 minutter (Må forbedre load tid her etterhvert da dette fortsatt er for tregt)
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Fikset:
- Kopier matvarer til nytt måltid linken fungerer nå slik den skal
- Avbryt knappen på innleggelse av et måltid fungerer nå slik den skal

La til/forbedret:
- Ny BBCode visning av en trening. Man kan nå ta ut hele treninger over til formatert BB Code for lettere integrasjon med forum.
- Ikoner for bedre visning av endre, slett osv på måltid og treningsvisning
- Endret design på trenings visning. Forminsket bruken av plass i høyden.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Nye funksjoner/Forbedringer:
1. Dagbok liste visning: Under Dagbok visning kan man nå skifte til utlistningsvisning av treninger. Her kan man også søke ut treninger basert på hva man har skrever i kommentar feltet. Trykk på "Bytt til liste visning" for å se funksjonen.

2. Ny rapport: Treningsfordeling rapporten gir deg en oversikt over hvilken treningstyper du har trent mest.

3. Når man svarer på et foruminnlegg får man nå opp de siste forum postene på innlegget rett under feltet hvor man skriver svaret.

Feilrettinger:
- Rettet opp feil som gjorde at treningsmaler ble telt med som en gjennomført trening i diverse statistikker.
- Rettet opp feil som gjorde at bruker rapporter ikke kom frem uten at man var innlogget.
- Rettet opp feil som gjorde at brukere ble presentert med "ViewExpiredException" feilmelding dersom de ble værende på en side etter at deres innlogging hadde gått ut.
- Endret navn på diskusjon til forum.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Fikser:
- Feil på kroppsmål sidene som gjorde at dersom man lagret et mål uten å sette dato så ville sidene krasje.
- Dagbok liste visning er nå ikke tilgjengelig uten at bruker har gitt tilgang til sine treninger.

Forbedringer:
- Raskere lasting av "Min side"
- Satte antall desimaler til 2 på dagbok visningen
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Fikser:
- Problem med dobbel vennegodkjenning er fikset
- Doble venner listes ikke lenger
- Chrome browser whitespace issues (Noen sider har stort hvitt tomrom som ikke skal være der)
- Sletting av bilde kommentarer fungerer nå

Forbedringer
- Bedre kommentar/gjestebok visning og innleggelse
- Systemet gir nå tilbakemelding på hvor mange bilder som lastes opp
- Forbedret konkurranse utlisting
- La til breadcrumbs på alle bilde ajourhold og visningssider
1 decade siden
Må først si at dere gjør en svært god jobb med å oppdatere siden! Medlemmene setter nok stor pris på å bli hørt her inne også, så bra jobbet. :) Har ikke finlest innlegget, men dette er det som ikke fungerer hos meg hvertfall:

- Cookie på innlogging fungerer ikke, må skrive inn epost og passord hver gang (med mindre det er lagre i IE)
- Kan dere endre på at loggen fører opp oppvarming som en egen økt, evt lage noe eget her? Jeg legger inn oppvarming som aktivitet nr 1, og deretter vekttrening som nr 2, men dette er jo bare én økt.
- Kan dere legge inn sykling som valg på kardio? Nå ligger kun spinning og utesykling, men mange varmer sikkert opp på vanlig sykkel, uten at det kategoriseres som spinning. :)
- Når jeg lagrer en ny mal, vises ikke treningen i dagboken, så da må jeg gå tilbake og trykke på Endre, og så lagre treningen på nytt.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei Icere og takk!

Ang. dine spm:
1. Cookie login: Sjekk toppmenyen når du kommer til siden. Presenteres du for login siden, men har status innlogget i toppmenyen trenger du ikke logge inn på nytt. Det er feil at du kommer til login siden, men cookie loginen skal fungere. Gi meg en tilbakemelding dersom du ikke er logget inn i toppmenyen. (Dette med at du kommer til login siden og ikke din side når du logger inn via Cookie er noe vi jobber med å få fikset)

2. Oppvarming: Hvis eg forstår deg rett her så bruker du nå funksjonen med å legge til flere økter på samme trening vedd å trykke "Legg til" flere ganger. Stemmer dette? Tanken her er at man da som du sier skal kunne føre opp flere aktiviteter på en og samme trening uten at dette lagres som to treninger.

3. Sykling som kardio: Vi forsøker så godt vi kan å ikke forvirre brukerne med for mange valg her. Eg forstår godt hva du mener her, og må se litt på hva som vil bli den mest logiske løsningen her. Kommer tilbake med en oppdatering på dette senere.

4. Lagring av mal: Når du velger "Lagre som mal" vil ikke treningen lagres som en trening, men kun som en mal. Du må derfor lagre selve treningen ved å lage en ny trening og hente opp malen for så å trykke lagre. Dette er ikke selvforklarende nok og vi jobber med å finne en bedre løsning for dette.

Ta kontakt dersom du har flere ønsker eller spørsmål.

Takk.
1 decade siden
Takk selv for tidenes kjappeste tilbakemeldinger på et forum. :)

1. Skal sjekke innloggingen i morgen.
2. Trykker på "legg til" flere ganger. Den logger riktig antall treninger på feks topplistene, men ikke på profilforsiden min (under statistikk).
3. og 4. OK! :)
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Forbedringer/nye funksjoner:
1. Kopier til ny trening knapp. Denne kan brukes til å kopiere alle verdier fra en eksisterende trening inn på en ny trening (Fin funksjon for de som ikke ønsker å lage treningsmaler)
2. Når en mottar meldinger i sin innboks vil toppmenyen gjenspeile dette. "Meldinger" viser nå hvor mange uleste meldinger en har i parantes. F.eks Meldinger(3)
3. Forbedret breacrumbs design og navigering
4. Forbedret flere lister med mye data med egen onmouseover hover bakgrunnsfarge for å vise hvilken rad som er valgt
5. Innleggelse av youtube videoer fungerer nå slik det skal
6. Diverse effektiviseringer av sidelasting. De fleste sidene laster nå raskere enn tidligere.
7. Når man legger inn en ny matvareprodusent sjekkes det for duplikat i databasen før man får lagret.

Bugfixes:
1. Meldinger i innboks som ikke er lest markeres i uthevet skrift
2. Chrome: Fikset sider der halve siden ble fyllt med unødvendig whitespace
3. Når man lagrer en ny matvareprodusent kommer man automatisk tilbake til legg til matvare siden.
1 decade siden
Hei Sigurd! Gikk inn her for å høre om dere kunne gjøre noe med Meldinger-ikonet, men så er det fikset allerede. :) Ellers:

- Vil det være mulig å eksportere til Excel etter hvert?
- Jeg har fortsatt problemer med cookies, og må logge meg inn hver gang jeg besøker siden (står utlogget oppe til høyre). Cookies fungerer fint andre steder, så tror ikke det er mine innstillinger.

Statistikk-siden:
- Dette står det kanskje om en annen plass, men Én rep maks-siden fungerer ikke (har sjekket den jevnlig siden jeg ble medlem).
- "Hvem er sterkest av dine venner" fungerer ikke, får Error on page på nesten alt. Hvis jeg først har valgt en rapporttype, kommer jeg ikke ut fra denne heller, så jeg må logge ut og inn igjen for å tilbakestille.
- Vekttreningsrapporten kunne vært veldig interessant, hvis man kan se utviklingen også på antall kg per rep per sett. Feks at man kan se at man over tid går fra å løfte 35 kg x 6 reps til 40 kg x 6 reps i benkpress. Litt usikker på hvordan man best fremstiller dette, men totalt ant kg og reps løftet per økt sier lite, siden jeg har lagt til oppvarming (20 kg x 15 reps) som også forstyrrer analysen. Det som er morsomt å se, er at man klarer å øke på hovedsettene. Håper dere kan ta en kikk på det! :)
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei Icere
1. Excel: Se egen tråd her: http://www.mylog.no/group/10/forum/viewtopic.jsf?topic=152

2. Cookie login: Sitter du på et spesielt nett? Dvs gjennom et bedriftsnettverk eller lignende?

3. En reps maks: Får du opp en feilmelding her, eller er tallene feil?

4. Hvem er sterkest av dine venner: Skal se litt på denne og se om eg kan finne ut hvorfor den krasjer hos deg.

5. Vekttreningsrapport: Er helt enig med deg om at denne kan forbedres. Foreløpig har vi ikke helt komt fram til en løsning her. Dette med oppvarmingssett blir uansett litt komplisert å få vekk. For hvis vi sier f.eks at alle 1 sett ikke skal taes med i rapporten så mister vi dem som faktisk ikke har oppvarmingssett. Kom gjerne med forslag her! En mulighet kan evt være en opsjon som sier at sett1 ikke skal taes med i statistikk grunnlaget, så får brukerne velge selv.
1 decade siden
1) Takk!

2) Nei, vanlig hjemmenett.

3) Ingen feilmeldinger, men heller ingen tall eller mulighet for å velge noe fra feks en nedtrekksmeny.

4)Hm, får tenke litt på denne!
1 decade siden
Nytt ønske: Kan dere legge til en bokstav slik at man kan logge når man får spothjelp? H kanskje? Feks når jeg kjører benkpress, og får hjelp på den siste repetisjonen, har jeg ikke mulighet til å logge dette i dag. Legg også gjerne til en bokstav man kan bruke når man kjører makseøkter, for failures (enkel F, og kanskje FR på forced reps?). :)
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Det skal egentlig være en popup på de forskjellige bokstavene slik at man ser hva de står for, men denne fungerer ikke for øyeblikket. Bokstavene står for:
F = Failure
DS = Dropset
S = Superset
RP = Rest pause
N = Negative forced rep

Spothjelp ligger ikke inne, men skal føre det på listen her.
1 decade siden
Hm, i denne tråden står det at F er forced sets, og det oppfatter jeg som et sett der man jukser på den siste, feks når man bruker kroppsvekten til å få opp de siste par repsene i bicepscurl: http://www.mylog.no/group/10/forum/viewtopic.jsf?topic=109
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Det andre forum innlegget du refererer til inneholder dessverre feil informasjon. Innlegget som er skrevet her er det som er tiltenkt knappene.

Når vi legger ut ny og oppdatert versjon i løpet av de neste dagene vil det være en mouseover effect som viser hva de enkelte knappene betyr.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Forbedringer & nye funksjoner:
1.Når en bruker kommenterer på ditt bilde eller video vil du kunne motta et varsel om dette på epost. Dette gjelder også om noen legger igjen en hilsen i din gjestebok. Gå til "Mine instillinger" og deretter "Meldinger og varsler" for å administrere dette
2.Under bilde/video album kan man nå navigere frem og bakover i hele albumet ved hjelp av linker på toppen av siden.

Bugfixes:
1. Innleggelse av ny matvare genererer nå ikke en tom porsjonsstørrelse. Standard porsjonsstørrelse er 100g hvis ikke pakkestørrelse er definert.
2. Dagbok visning lister nå ikke obskure tall/bokstaver dersom ingen måltid er lagt inn.
3. Fikset databasespørringer slik at antall treninger tellere ikke teller med treningsmaler som en trening.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Forbedringer / nye funksjoner:
1. Aktivitetsnivå liste på min side.

Bugfixes:
1. Alle rapportene under "Hvem er sterkest av dine venner?" viser nå korrekte data.
2. Post i gjestebok fra min side oppdaterer nå gjestebok listen uten refresh av siden.
3. Bilde kommentarer listes nå riktig vei.
4. Fikset paginering problem under "Grupper"
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Forbedringer / nye funksjoner:
1. Kcal verdi for matvare vises nå i matvare listen
2. Forbedret administrasjonssystem for godkjenning av matvarer. Flere matvarer vil nå bli tilgjengelig for brukere av mylog.

Bugfixes:
1. Valg av treningsmal ved opprettelse av ny trening tilbakestyrer nå ikke lenger dato til det som var satt i malen.
2. Fikset feil i gjennomsnittsutregning i ukerapport.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Forbedringer / nye funksjoner:
1. Nytt feedback forum via uservoice
2. Toppmenyen inneholder nå egne "Oversikt" lenker siden ikke alle har funnet oversiktssidene som man kan gå til ved å trykke på hovedelementet.

Bugfixes:
1. Ved opprettelse av flere treninger etter hverandre ble alltid forrige trening valgt på nytt ved klikk på ny trening i topp menyen. Dette er nå fikset.
2. Ved innleggelse av porsjonsstørrelser ble bruker redirectet til en tom side etter lagring. Dette er nå fikset slik at man kommer tilbake til matvaren man la til porsjonsstørrelsen på.
1 decade siden
Den der uservoice er okey nok, men det er jo helt tydelig at det er en ekstern tjeneste i og med at man må lage seg ny account osv, det er nok veldig langt i fra alle som gidder det da.

Finnes vel "Vote" funsjonalitet i bøtter og span man kunne bygget inn i selve mylog.no vel ?
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Du trenger ikke en konto for å legge til forslag på uservoice.

Vi gjorde det på denne måten da uservoice har all funksjonaliteten vi trenger. Så får vi mer tid til nye og oppdaterte funksjoner her på siden.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Forbedringer / nye funksjoner:
1. Egen "Avbryt" knapp finnes nå under registrer trening. Med denne kan man kansellere alle inntastede data og starte på nytt.
2. Når man lagrer en treningsmal vil denne vises som lagret på en annen måte enn som en vanlig trening. Dette for å vise et klarere skille mellom disse to typene.
3. Når man sletter en treningsmal redirectes man ikke lenger vekk fra registrer trening siden.
4. Forbedret lastetid på registrer trening
5. Oppdatert Mylog CMS. Følg med i dagene fremover. Artikler med nyttig info vil fremkomme på fremsiden mm.

Bugfixes:
1. Ved å endre en trening tilbake i tid lastes nå riktig dato i skjemaet.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Fobedringer / nye funksjoner
1. Mengde følger nå med når man kopierer måltider
2. Topp 3 utlisting av konkurranseløyper på fremsiden
4. På visning av en konkurranseløype kan man nå klikke direkte for å få registrert en trening på løypen.

NB: Kom gjerne med forslag til konkurranseløyper på feedback forumet eller på det interne forumet her på mylog
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Mange av disse feilrettingene og forbedringene har blitt lagt ut de siste 2 månedene. Her er en oppsummering:

Feilrettinger:
1. Fikset feil der "Topptur" treninger gjorde at kalenderen ikke viste data for en måned
2. Fikset feil der kalenderen ikke viste data dersom treningen hadde 0 i tid.
3. Fikset feil der siste aktiviteter listen linket til aktiviteter som ikke samsvarte med tittel brukernavnet

Forbedringer:
1. Brukere kan ikke registrere seg uten å velge fødselsdato (For å forhindre at brukere registreres som 0 år)
2. Veileder funksjoner er forbedret og lagt til i samme grensesnitt som for vanlig treningsregistrering
3. La til dagbok link til ny fettprosent og midjemåling
4. Forbedret lastetid på fremsiden
5. Diverse lastetid forbedringer via caching av ressurser
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok