Meny Toppmeny

Suksesshistorier?

Skrevet avInnlegg
8 år siden
Er det noen her som har motiverende suksesshistorier å dele? Er ny på forumet her, og relativt fersk på ideen av å skulle gå mye ned. Jeg har alltid vært overvektig, samtidig som jeg har trent endel, og spist sunt. Har prøvd mye for å gå ned, og resultatet har vært at man gjerne har gått ned litt, men uten den store suksessen.

Dette har jeg testet før:
- NOKA produktene. Synes nudlene er gode, men det er ingen fremtid å leve på NOKA nudler hver dag..
- Trene. La inn ekstremt mye trening i fjor sommer. Ble nok lurt litt av at jeg brukte endomondo, og trodde jeg hadde skyhøyt energiforbruk etter hver økt. Brukte det vel litt som sovepute i forhold til at maten man da spiste ikke var så farlig.
- Registrering på vektklubb.no. Prøvde meg på en dagsmeny på 1300kcal/dag. Det ga litt resultater, men det var rett og slett for lite mat til at man kunne trives med det. Måtte ofte spe på med NOKA nudler for å ikke gå over.

Nå har jeg lagt fra meg alt dette, og begynt på nytt. Denne gangen går jeg for totalt livsstilsendring, og har meldt meg på Roede-kurs som en god hjelper. Har også begynt å bruke pulsklokke til all trening, for å ha en ide om faktisk forbrente kalorier. Nå er første kurset ferdig, og jeg har gått ned 10,3kg! Veldig fornøyd med det, men ønsker å gå ned minst 20 kg til.. Har meldt meg på nytt kurs, og nå som sommeren nærmere seg, og sykkelen allerede fikk årets første tur i går, gleder jeg meg til fortsettelsen. Dagsmenyen Roede anbefaler er også større enn den vektklubb.no anbefaler. Bør ligge på 1600-1800kcal/dag i forhold til det jeg trener, men forsøker å holde meg på rundt 1600kcal. Det er absolutt levbart!

Hører gjerne fra andre her som har gode suksesshistorier. Uannsett om det er snakk om å ha gått ned mye, eller lite.. Gjerne fra deg som har hatt gode resultater i å holde vekten etterpå også.
8 år siden
Så flink du har vært!
Har selv gått ned 17 kilo for et par år siden etter at jeg la om kostholdet mitt totalt og begynte å trene. (4 av disse har desverre kommet tilbake igjen nå, men satser på å få de bort innen sommeren.)
Det som hjalp for meg var å finne glede i trening og gjøre ting jeg syns er morro. Jeg er tidenes konkurransemenneske så for meg fungerte det å melde meg på gruppetimer, løpe ved siden av folk på tredemøller og ha "konkurranse" med venninner. I tillegg hadde jeg en kjæreste som bodde utenlands grunnet studier og det motiverte meg svært mye å kunne vise fremgang mellom hver gang vi så hverandre.
Kostholdet mitt så noenlunde slik ut:
Frokost: 2 knekkebrød (rugsprø) med smør, ost og tomat på.
Lunsj: 1 noka shake
Mellom/etter trening : 1 banan og 1 litago sjokolademelk. (evt 1 eple om jeg ikke trente)
Middag: wook av ulike typer med 1/2 nuddelpakke til eller fiskegrateng med brokkoli.
Kvelds: 1-2 knekkebrød.
Spiste godteri på lørdager, men da i begrensede mengder.

Prøver å begynne med noe lignende nå =)
8 år siden
Hei! Jeg har gått ned ca. 9 kilo siden i fjor sommer og skal nå ned ca. 6 til.
Det som fungerte på meg var rett og slett å finne glede ved mer aktivitet, og det å venne magen til å spise mindre. Ikke noe hokus pokus, og ingen diett. Jeg har funnet ut at om jeg er for opptatt av telling, kontroll og regler så går det ikke. Håper jeg skal klare de siste 6 med samme metode..
Lykke til!
8 år siden
Først og fremst, gratulerer med vekttapet så langt! :)
Jeg begynte på Easylife for akkurat et år siden, og med hjelp av dette kurset har jeg gått ned ca. 40kg. Det som funka for meg var at dette kurset gikk ut på varig livsstilsendring. Det har av og til vært perioder hvor jeg har holdt meg på samme vekt, men da vet jeg jo at jeg klarer det til senere (pluss at dette er en fin måte å teste tålmodigheten på..). Jeg har også vært en av dem som alltid har vært overvektig og prøvd alle mulige dietter, så det var veldig deilig å finne en måte å gå ned i vekt på som funka for meg.

Prøv å holde motivasjonen oppe. Det er ikke lett, og du kommer til å få perioder der du vil gi opp, men da må du bare huske på hvorfor du begynte. Skriv ned målene dine for da det er lettere å huske dem. Det er også veldig lurt å lage seg noen delmål, og for all del vær realistisk når du lager deg mål! :)

Dette kommer du nok til å klare fint! :)
8 år siden
Hvordan er fordelingen av markronæringsstoffer på de 1600 kaloriene? Hvordan ser treningsregimet ditt ut?(styrke/cardio.. hvilken type cardio).. Hvordan typer karbohydrater inntar du, og når på dagen inntar du disse? Hva er vekten din og hva er din "lean body mass" sånn ca?(hvis du har fått dette beregnet).. Er for lite informasjon i inlegget ditt til og gi deg et konstruktivt svar! Det å gå ned i vekt kontra det å gå ned i fettprosent er to helt forskjellige ting.

Gratulerer med vektnedgangen sålangt! :)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok