Meny Toppmeny

Går nesten ikke ned i vekt har trent i 8 måneder

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Jeg starta i Januar med å trene fast. Jeg har tidligere gått 5 turer om dagen før jeg startet å trene. Jeg trener 3-4 ganger i uken å jeg har nå tre forskjellige programmer på avancia (ene dagen bein, andre dagen armer/bryst, tredjedagen rygg skuldre + mage på alle tre). Jeg fullfører alltid programmene mine + at jeg tar 3-4 ekstra apparater etter programmet . Jeg føler at jeg er flink å står på men jeg har bare klart å gå ned 4 kilo på 8 måneder, jeg hadde liksom håpet på mer synlige resultater på de 8 månedene jeg har stått på.

Jeg har nå brukt mylog i 2 uker ca å jeg ser på statistikk at jeg får i meg 945 kalorier og forbrenner 1907 kalorier.. Jeg spiser en gang om dagen ( middag) også får jeg i meg et lite måltid mellom middag og før jeg legger meg ( ca 900-1000 kalorier). sånn har det vært så lenge jeg kan huske. jeg spiser veldig mye sund (kylling, grønnsaker, frukt,), vet jeg ikke burde drikke cola men har dette med maten noe å gjøre med at jeg ikke får fortere resultater?? prøvde i 4 uker å spise vær 3 time men jeg syns det var slitsomt å dytte i meg mat når jeg ikke er sulten :/ Er det noe spesielt jeg burde begynne å spise mer av for å få fortgang i trenings resultatene ?
1 decade siden
Hei Vaako!
Du spiser altfor lite i forhold til aktivitetsnivå og vektreduksjon. Når du spiser så lite som du gjør så sparer kroppen på reservene slik at det tar lengre tid å gå ned i vekt. Nå vet ikke jeg din vekt og høyde, men du må huske på at et vanlig dagsinntak ligger på rundt 30-40 kcal per kg for å holde kroppen i gang. Husk også å registrere det du drikker i dagboken, slik at du har en oversikt over hele kaloriinntaket ditt. I tillegg så burde du kanskje måle kroppen din i steden for å veie den-muskler veier mer enn fett, og ved styrketrening er det mulig du har omgjort litt fett til muskler :)
Lykke til!
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok