Meny Toppmeny

Helt ny. og lei av å være stor

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Har endelig tatt steget mot en lettere hverdag, men fy søren det er ikke lett. Har på en måten ingen å prate med. I hvertfall ingen som forstår.

Går på treningsstudio ca 5 dager i uken, og prøver å gå å bade en gang hver helg med min datter. Hittil har jeg trent ca 20 ganger på rundt en mnd. Tok av 5 kilo, men så plutselig viste vekten opp 2 kilo. forstår ingenting, ser på meg selv at jeg har tatt av men tror kanskje jeg går inn i cm før kiloene forsvinner.

er det noen som har noen tips?? tenker speielt på mat, sliter veldig med å få i meg nok, ja vet det høres rart ut. Gikk på roede kurs, og da var jeg den eneste som sa at jeg klarte ikke å spise opp, og da gikk jeg på en meny som var mindre enn en på min str skulle gå på.
1 decade siden
Hei! Har selv gått ned 12 kg etter å ha vært overvektig hele livet. Vekta går gjerne opp og ned mye fra dag til dag - spesielt pga vann i kroppen og hvor mye mat du har i systemet. Hos meg varierer det gjerne med opp til tre kg. Så lenge du går inn i cm, så jevner det seg ut etterhvert uansett.
Selv sliter jeg ikke med å få i meg mat, men om du mener at du får i deg for lite kalorier så er vel løsninga å spise mer energitett mat.
1 decade siden
takk for svar. gikk igjennom måtidene mine i dag, og ser at jeg kommer opp i det kaloritallet som jeg bør, men ser også at mye av de er feile kalorier.
Så kanskje det å sette de frem slik som man kan her inne, så blir det enklere å få kontroll=) Håper i hvertfall det. og at jeg da skal klare 3-4 små måltider istedenfor 1-2 litt for store.
1 decade siden
Heisann og lykke til med bestemmelsen om en bedre hverdag.
Om du vil gå ned i vekt er det viktig å spise ofte, gjerne hver 3 eller 4 time, og spis mer proteiner enn karbohydrater! Bytt eventuelt ut frokost og eller lunsj med en shake, jeg har prøvd herball life sin og synes den var grei, spis alltid middag.

Seb
1 decade siden
http://www.mayoclinic.com/health/water-retention/WO00130 - Kan være noe så enkelt som dette..

http://www.bodyrecomposition.com/category/fat-loss/qa-fat-loss-fat-loss - Her er en fantastisk side hvor du vil finne svar på det meste.

http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/of-whooshes-and-squishy-fat.html Kan og hjelpe på motivasjonen :)
1 decade siden
Baderomsvekta er - dessverre - en noe unøyaktig måte å måle fremgangen sin på. Den tar riktignok måling av hvor mange kilo du veier, men viser ingen hensyn til om hvor mye av dette som er fett eller muskler. Og det er fettet som skal bort! I tillegg, som nevnt tidligere, kan det variere veldig fra dag til dag hvor mye vann du har i kroppen. Dermed får man et lite slag i trynet når man plutselig ser at nåla på vekta har gått litt opp. Ikke kast vekta, men bruk den mye mindre. Ikke bruk den som en indikator på hvordan det går med din fremgang! Ha den tilgjengelig, og bruk den med faste mellomrom, bare for å kunne se hvordan ting står til. Selv måler jeg meg maks en gang i uka. Andre måter å måle seg på er med målebånd. Mål midjen din nå, la det gå noen uker med sunn mat og god trening, og mål på nytt. Du vil garantert se endringer, så lenge du er motivert og ikke gir opp. En annen god måte er å se seg i speilet. Speilet lyver sjeldent, og du vil garantert se fremgangen noen uker fram i tid.

Når det gjelder mat er kjøtt, fisk, egg og melkeprodukter viktig å få i seg. Mer proteiner, mindre karbohydrater og fett. Fettet bør primært komme fra fet fisk som laks, eller tran/fiske/selolje. Grønnsaker er kritisk, og bør inkluderes hver dag, gjerne i flere av måltidene. Frukt bør man også spise. Det viktigste her er uansett matglede. Mat skal være gøy, ikke et ork. Da blir det vanskelig å motivere seg. Sunn mat kan fremdeles smake kjempe bra, om man bare gidder å gjøre litt ut av det! Søk på nettet etter oppskrifter: Tines matblogg, matprat.no, fitnessbloggen.no/oppskrifter, prior.no, tine.no, godfisk.no er alle gode steder man kan la seg inspirere til sunn mat som smaker utrolig godt.

Lykke til, og vær tålmodig! Dette tar tid, og ikke sett deg for store mål på kort tid. Ikke fokuser på at alt skal skje nå, i morgen eller til uka. Du går gjennom en forandring over tid, og vil med tiden både føle, merke og ikke minst se resultater på deg selv! Det er tungt, ja, og nedslående å tenke på at det kanskje tar uker, ja, til og med noen måneder før det skjer noe, men når du endelig kommer dit, er alt slitet verdt det! Jeg vet godt hva jeg snakker om, for har brukt de siste seks månede på en endring i livsstilen, og har fått kjempe resultater (mye takket være MyLog, som hjelper meg å holde oversikten)! :)
1 decade siden
etter å ha tatt en titt på forumet hær, spise 6 ganger om dagen?? få igang forbrenningen, les litt om nedbryting av proteiner så forstår dere at for en normal person har det ingen hensikt å spise 24245 ganger om dager.

www.leangains.com har endel info med bra kilder, funker bra om du vil gå ned i vekt.... spise 235235ganger om dagen når du skal NED i vekt, tull!
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok