Meny Toppmeny

matinntolleranse og trening

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Hei. Noen som har tips omkring inntolleranse for mat? jeg klarer ikke holde treningen lenge nok siden jeg går tom fort og treningen blir ofte utsatt pga magens dagsform (pga maten) Dette er frustrerende og ergelig så jeg håper en eller annen kan ha svar / tips omkring dette.. Jeg må holde meg unna stivelse noe det også finnes i glutenfrie varer.Må også styre unna melprodukter. Prøver ut speltmel som har gått bra til nå men speltmelet fra Sverige(dinkel) reagerer jeg på av en eller annen grunn.
Takk for svar
1 decade siden
En vesentlig opplysning mangler: Hva er lenge nok? Det er fullt ut mulig å ha effekt av treningsøkter fra 20-45 minutter, forutsatt at du velger riktig type trening for din situasjon. Alvorlig kondisjonstrening, type maraton og tre timer på sykkel er vel nærmest utelukket. Vekttrening derimot, der kan man justere treningen så man i praksis bare trener 10-15 minutter, med effekt.
1 decade siden
Varmer opp i ti minutter og trener effektiv styrke i 30 min. Deretter kjører jeg intervaller i 30-45 minutter. Jeg klarer bare langkjøring i 60 minutter i rolig tempo. Det er de dagene jeg ikke trener vekter. Får gjerne litt vondt i hodet når jeg presser meg så lenge. Jeg har får migrene eller hodepine da jeg stresser meg opp under intervallene mine. De to siste dagene har jeg vært fornøyd med egeninnsatsen.Jeg er åpen for tips ang mat uten stivelse og som er fri for gluten om du har kunnskap om dette. Finner en del på nettet selv men kan tenke meg at en eller annen har noen supre tips der ute.
1 decade siden
Jeg kan dessverre ikke hjelpe så mye på matfronten, jeg har bare sånn passe peiling på riktig mat for meg selv og mine egne allergier.
Jeg syns du trener unødvendig mye av gangen, jeg ville delt opp øktene i styrke en dag, kondis neste dag. Da slipper du med 10 min oppvarming og 30-35 minutter trening. Det er strengt tatt nok for å ha solid helsemessig gevinst og du skal da kunne hatt energi nok uansett. Orker du mer, så øk den dagen du har overskudd til det. En veldig fin ting med å ha korte økter, er at det er veldig lett å finne tid og motivasjon til det. Jeg kjører slikt løp på styrke: varmer opp, en tung og kanskje en lett øvelse og så hjem.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok