Meny Toppmeny

Utregning av forbrenning på Min Side

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Hei,

Jeg lurer på hvordan daglig forbrenning beregnes når man ser på månedsoppsummeringen på Min Side? Er det kun ut fra registrert BMI, BMR osv. eller er det ut fra vekttap og inntak?
Magnus Byrkjeflot
Magnus Byrkjeflot
-Administrator-
1 decade siden
Hei.

Forbrenning regnes ut ifra BMR (daglig forbrenning uten aktivitet) + forbrenning på aktivitetene du har gjort. Det gir et grunnlag for å vite omtrent hvor mange kalorier du bør innta for å gå opp / ned i vekt.

Magnus
1 decade siden
Siden jeg ikke trener vekter vil det altså være vanskelig å registrere aktiviteter som hagearbeid, snømåking osv. siden det ikke er en konkret muskelgruppe som trenes. Der finnes jo mange lister over kaloriforbruk per time på slike aktiviteter, hvordan kan jeg registrere disse selv om jeg må velge en konkret muskelgruppe og ikke legge inn energiforbruk?
Magnus Byrkjeflot
Magnus Byrkjeflot
-Administrator-
1 decade siden
I slike tilfeller kan du legge til aktiviteten "Gåing" (for husarbeid) eller "Vekttrening" (for snømåking). "Gåing" er også aktiviteten vi anbefaler å registrere informasjon fra en skrittteller.

Selv om forbruket for de fleste vil være nøyaktig nok, vil det være tilfeller der du selv må justere opp kaloriforbruket. For eksempel hvis du har en veldig fysisk anstrengende daglig jobb.

Vi ser på løsninger for å gjøre det enklere / mer logisk å registrere andre typer aktiviteter og arbeid.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok