Meny Toppmeny

trene gjevnt, pulsklokke?

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Jeg har begynt å trene fitness kickbox(blanding av kickboxing og vanlig saltrening). Timen er lagt opp slik at alle kan få utbytte av den, både godt trente og utrente. En tar i så mye en orker, tar så mange repetisjoner som en orker osv. Jeg ble helt utkjørt etter oppvarmingen, og klarte ikke så mye resten av timen. Men tror ikke dette er så bra. Det jeg lurer på er om viss jeg får meg en pulsklokke, vil den hjelpe meg slik at jeg klarer å holde et gjevnt tempo over hele timen?
http://www.pulsklokke.no/nb/produkter/bli_.../fitness/F4#red
har tenkt på denne. Slik jeg har forstått det så sier den fra viss jeg går fra en pulssone til en annen, stemmer det?
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
De fleste pulsklokker har såkalte "Sone" instillinger. Dvs at man kan be pulsklokken om å gi beskjed når man går utenfor en sone. En sone defineres som regel i standardverdier på en minimums til en maks puls for sonen. Dette vil eg tro kan hjelpe deg til å trene jevnt.

Eg har selv hatt Polar puls klokker tidligere og har vært fornøyd med disse. Bruker nå for tiden en Garmin 305 pulsklokke m/GPS og ville ikke vært foruten den.

Håper dette kan være til hjelp :)
1 decade siden
Tusen takk for svar :)
1 decade siden
Viss du er nybegynner vil jeg så absolutt anbefale deg en pulsklokke.
Det er veldig lett for å overdrive og kjøre altfor høy intensitet og da selvsagt være utslitt nesten før treningen har begynt.

Når man får litt timer på en spesifikk type trening vil man kjenne igjen hva som er godrytmen og ikke være så avhengig av klokka.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok