Meny Toppmeny

Kostholdshjelp

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Hei! Trenger litt veiledning ndg. Kostholdet. Dette er hva jeg spiser i løpet av en dag: http://www.mylog.no/user/10553/nutrition/mynutritionpage.jsf jeg veier 72kg og er 184cm høy. Før sommeren hadde det vært flott å kommet opp på 75kg uten økning i fett(vet dette er vanskelig, men...)
1 decade siden
Hei

Regner med du trener noen ganger iløpet av uken også...

Tror jeg ville lagt meg på 2500kcal i starten og økte gradvis over de neste ukene til du kommer opp på rundt 3000kcal. Når du gjør det gradvis unngår du at et stort overskudd blir lagret som fett. Matinntaket må stå i forhold til aktivitetsnivået. Øk med ca 100kcal i uken. Da har du 5 uker på deg til du når 3000.

Fordeling mellom Karb, Protein og Fett kan være 60-30-10 i starten og så senker du karb ned mot 50 ved å øke protein og fett. Når det gjelder proteinet så ville jeg ha startet på 0,7g per kg kroppsvekt og så øker du den til 1,2g per kg etter 5 uker.

Ha 5-6 måltider iløpet av dagen der du spiser mesteparten av Karbohydratene før trenining. Når det gjelder Mutant Mass så antar jeg det er potein det er snakk om og ikke gainer. Du kan ta en shake med en gang du står opp og en rett etter at du ferdig med trening.

Tror dette skal være enkelt for deg. Du har jo Mylog til å holde styr på maten. Fordel det jevnt over dagen og husk treningen. Den er i all hovedsak den som styrer hvor mye som blir lagret til fett og hva som blir brukt til muskler.

Et annet moment er å ikke drikke så mye vann som alle "ekspertene" sier. Det ødelegger mye av appetitten og treninngen blir et sant mareritt dersom du har store mengder vann i magen. Drikk mesteparten midt på dagen og reduser inn mot trenining. Jeg anbefaler at du får tak i Vitargo Electrolyte dersom du driver mye med cardio. Da drikker du litt av det før og under trening.

Lykke til!
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok