Meny Toppmeny

hjelp!!

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
vet ikke om det er her eg bør spør om dette men....
7månder siden eg fikk mitt 3barn, og kroppen bærer selvfølgelig preg av dette. er gankse liten og spe 156 høy og 47kg. problemet mitt er at eg har litt "babyfett" igjen på magen, som henger litt ned. og dette vill eg gjerne ha bort....er det noe trening og kosthold som kan hjelpe meg med å få vekk denne "babyvalken"? kan jo ikke slanke meg siden eg bare veier 47g så....trenger noen tips :)
1 decade siden
Har du prøvd styrketrening? Ved å trene styrke og øke muskelmassen kan du bli "fastere i fisken" uten at du slanker deg (ikke å anbefale siden du bare veier 47g ;-))
Bruk baseøvelser som knebøy,markløft,utfall,push ups,planke osv som involverer de store muskelgruppene.Få inn litt utholdenhetstrening også. Kjør intervalltrening med feks hoppetau. Kjapt ferdig og super effektivt. Løping etter ungene er jo også effektivt :-)
Ellers er forming av kropp hovedsaklig noe som skjer ved kjøkkenbenken. Du kan ha verdens beste treningsprogram,men det hjelper ingenting hvis kosthold ditt ikke er bra.

Er dessverre en drøss av "eksperter" som alle sverger til sin "filosofi" om hva som er det beste kostholdet. Anbefaler deg å søke på nettet etter info, men noen tips har jeg plukket opp:
¤ Spis ren ubehandlet mat så ofte som mulig
¤ Spis protein til alle måltider
¤ Spis grønnsaker,gjerne grove, til alle måltider
¤ Spis karbohydrater som er grove, fullkornris,-pasta osv. (Jeg spiser ris,pasta o.l. hovedsaklig etter trening,men det er ikke noe fasitsvar)
¤ Spis litt sunt fett
¤ Spis litt frukt og bær
¤ Spis fisk eller ta tilskudd av Omega 3

Gjør det enkelt. Finn noe som passer inn i din hverdag og som støtter ditt mål. Er sikkert flere som kan komme med tips her?...
1 decade siden
Styrketrening gjør eg. P.a.g leddgikt går eg å trener hos fysioterapaut. Og fått vist noen gode øvelser der. Så håper det kommer seg etterhvert, at eg får litt muskler på denne kroppen og kommer opp i vekt litt :) tusen takk for svar ;)
1 decade siden
Bare hyggelig. Håper det var til litt hjelp. Er alltid vanskelig å gi konkrete råd over nettet, da det er mange faktorer som spiller inn.
Kjempebra at du trener styrke :-)
Jeg vet ikke hva slags øvelser du gjør, men fysioterapeuten har vel hovedfokus på å styrke muskulaturen rundt leddene dine for å lindre smertene fra leddgikten.

Øvelsene jeg nevnte styrker kjernemuskulaturen som bl.a er viktig for å stramme opp magen, og det var vel det du ønsket. Vil anbefale deg, hvis du har tid og orker, å teste ut noen av basisøvelsene i tillegg. Ta det i ditt eget tempo,bruk kroppen din som motstand til å begynne med og spis nok mat(veldig viktig) så skal du se at du får resultater ;-)
Lykke til!!

1 decade siden
Ja, eg har øvelser for mage, rygg, skuldrer og så...men trener hjemme også. Da andre øvelser ;)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok