Meny Toppmeny

Maks utbytte på styrketest

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Jeg skal ha eksemen i styrke neste onsdag, og jeg lurer på hvordan jeg skulle lagt opp kostholdet opp mot testen. Det vil være "pull-ups" (ca. 12 stk.), sit-ups (ca 80 stk.) og push-ups (ca 50 stk.). Jeg har lagt ned et godt stykke trening, og har derfor lyst til å optimalisere kostholdet frem mot testen, siden dere skjønner at vekt har MYE å si.

Jeg har bl.a. hørt noe om å drikke mye vann frem mot en sånn type annstrengelse, for så å slutte å drikke kvelden før. Man vil gå ned mye vekt, men vil det lønne seg i forhold til energi man taper. Vann er vel ikke like "nyttig" når man skal gjøre noe så eksplosivt.

Håper på tips fra noen som har prøvd dette i praksis, eller som har kilder/linker de kan vise til.

PS: Ikke kom med det som er sunt og bra for meg, det er snakk om et par dager med kanskje litt usunt kosthold for å prestere, takk.
1 decade siden
Vekt har nok litt å si, men i denne sammenhengen bare på pull-ups. Det er bare der det blir så tungt at vekten slår ut, mens på både sit-ups og push-ups trenger du masse energi for å yte optimalt. Jeg ville passet på å gå med kalorioverskudd hele tiden, slik at lagrene får fylt seg. Du må også drikke nok, slik at du beholder trøkket i musklene. (Jeg økte maksløftet mitt i benkpress med 12,5 kg på en uke på denne måten).
Ser at det er noen dager siden du postet og det er kort tid igjen, så nå har jeg bare et råd for det neste døgnet: Drikk smoothies. Masse god energi, uten at det gjør magen for full for mageøvelser.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok