Meny Toppmeny

Lårøvelser

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Okei, rett på sak. Lårene mine er store, litt vel store. Derfor lurte jeg på om det er noen med noen gode lår-øvelses tips? :) Jeg har i det siste jobbet ekstremt mye med det, men jeg føler de bare blir større av all treningen? Er det fordi jeg styrketrener dem, eller hva? Jeg er veeldig uerfaren når det kommer til trening, og tenkte det sikkert var noen her inne med samme problem?

Ante ikke hvor jeg skulle plassere innlegget, så beklager om det er heelt feil plassert.
1 decade siden
Det finnes INGEN øvelser som reduserer størrelsen på lårene.
Trener du styrke, så vokser musklene. Rent bortsett fra at det kan være en utfordring i å finne bukser som passer, så er det ingenting negativt i å ha muskuløse lår. I enhver idrett er benstyrke noe av det viktigste du kan ha. Dessuten, selv om man kanskje har litt fett her og der, så er det bedre med muskler OG fett, enn bare fett.

Jeg vil anbefale knebøy og markløft, men vær veldig forsiktig, det er ikke enighet i om veldig tung styrketrening er bra for så unge mennesker som deg.


1 decade siden
Tren styrke på lårene og kombinere det med jogging, så skal nokk det gjøre underverker. Om du er redd for at musklene blir for store, kan du jogge mere istedet.
Men som det sies, så er det mulig å jogge bort sine kvinnelige former. Så anbefales og gjøre begge deler.
1 decade siden
Ikke tenk på det, hvis de er store på grunn av muskler. =)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok