Meny Toppmeny

Trening

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Jeg laget meg en profil i går. og under trening så savner jeg "rask" gåing ol... el er det topptur?? Fikk at gjenomsnitt trening liger på litt over åtte timer, regner andre med jobb da tro?? Får jeg går storsett hele tiden på jobb. Og en ting til husarbeid vet jeg forbrenner mye, men det står ikke.. Får jeg vasker en del på jobben i perioder.
1 decade siden
Ikke for å være en gledesdreper, men du skal ha svært høyt tempo før gåing på jobb og husarbeid begynner å gi treningseffekt.
Vanlig husarbeid brenner omtrent like mye som å spille piano. Jeg ville anbefalt å ta med seg en skritteller for å se hvor mye du faktisk går på jobben, kanskje også en pulsklokke. De fleste blir overrasket over hvor lite det egentlig er, med mindre man er vekter eller f.eks jobber på sykehus med masse lange ganger og flyr hele dagen. Uansett, så må pulsen opp for at du skal snakke trening, det rekker den ikke på korte turer, selv om du selvsagt forbrenner ved å være i aktivitet.
1 decade siden
På alle sider jeg er inne på så forbrenner man en del når man gjør husarbeid.. og ja jeg har høyt tempo.. bor i tre etg hus så hvor mange så opp og ned trapper hele dagen. ved å "bare" gjøre husarbeid som jeg oxo kan kalle jobben så gikk jeg ned nesten tre kg på en uke.. så jo da husarbeid forbrenner det.. får jeg svetter mere en når jeg går fort på en tur..
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok