Meny Toppmeny

Kaloriteller

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Reagerer litt på den kaloritelleren når jeg legger inn måltider...
I dag hadde jeg to skiver til frokost med leverpostei og argurk /ost, forsåvidt et av de sunnere brødene på butikken.
Hadde et eple til mellom måltid og til lunch hadde jeg en liten pasta salat.
Nå er jeg oppe i nesten 1500 kcal allerede.... kan det stemme??
Da er det jo vanskelig å holde seg på rundt 1500 per dag, jeg kunne sikkert hatt en skive til frokost, og heller hatt den til kvelden, men skal jeg spise kokte grønnsaker til middag da? Er jo det eneste som ikke inneholder så mye kalorier...
Vet jeg ikke skal henge meg for mye opp i kalorier, men kan noen forklare dette?
1 decade siden
hørtes mye ut. men 5 skiver grovbrød er 470 kalorier ca.
1 decade siden
Det brødet jeg spiste var på 220 kcal ca per 100 g.
Bare syntes det hørtes så mye ut med to brødskiver, et eple og en pastasalat.
1 decade siden
Har du dobbeltsjekket at du ikke har lagt inn feil porsjoner? Jeg har ved et uhell ført opp 100 g smør i stedet for 10, osv.
1 decade siden
Er alltid kjekt å veie maten på en matvekt så man er sikker.
1 year siden
Jeg har alltid hatt en aktiv livsstil og driver med sport. Regelmessige treningsøkter hjelper meg å holde meg i form og føle meg bedre. Jeg tar også vare på kostholdet mitt og foretrekker et 5:2-kosthold, som gjør at jeg kan holde meg frisk og drive med sport til mitt fulle potensial.

Selv om jeg følger en sunn livsstil, tillater jeg meg noen ganger å nyte kvalitetsalkohol, her er en veldig kul artikkel forresten https://www.oslo.com/blog/2022/08/19/de-10-verdens-beste-cognac-merkene-du-bor-nyte-akkurat-na/. Imidlertid velger jeg nøye tiden for slike gleder og tillater meg ikke å være kresen for ikke å skade helsen min.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok