Meny Toppmeny

Er det mulig å få Dans som treningsform?

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Hei

Denne applikasjonen er helt super! Takk!!

Jeg har en ønske: Dans som treningsform. Den mangler i rullemenyen over treningsformer.
Men der er Zumba som er spesifikk dans/aerobikk på noen treningsstudioer.

Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei! Kjekt at du liker sidene våre.

Dans kan vi absolutt få lagt til som treningsform. Spm: Er det noen spesielle former for dans eller bare dans generelt du er ute etter?
1 decade siden
Jeg driver med argentisk tango :-) men jeg tror at "dans" er nok. Hvis alle vil ha sin egen dans, blir det fort veldig mange kategorier. Samtidig som gode kategorier kan rekruttere nye brukere. Men mitt syn er nok betinget av jeg holder på med bare en type dans. Hadde jeg drevet med flere, hadde det vært fint å følge med på hvordan tiden blir brukt. All annen trening jeg gjør er støtte for dansingen.

Der er jo mange ulike ballspill og kampsporter listet. Selv driver jeg litt med "Taiji", og det er heller ikke med.

Det er ikke lett å lage en god kategorisering. Siden her statistikken som lages er for brukerne, er det viktig med så detaljert klassifisering, at det gir mening for brukerne.

For en mulig kategorisering av danser se http://www.dansing.no/grener/Sider/default.aspx
men dette fungerer ikke helt heller, fordi norsk danseforbund driver med idrett og konkurranser. Klassisk ballet er ikke med i performing arts, fordi man konkurrerer ikke. Og sosiale danser som argentinsk tango, kubansk salsa eller folkedans er ikke med i det hele tatt, fordi disse drives som kulturarrangementer. Vi drar til utlandet for å gå festivaler, ikke på stevner. Det er ikke lett å bli klok :-).

Jeg bøyer meg i støvet og overlater slike vanskelig valg til admin :-)



Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei igjen og takk for utfyllende svar!

Eg gikk for løsningen med "Dans" som ny treningstype :)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok