Meny Toppmeny

Lavkarbo niste

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Noen som har tips til lavkarbomat til å ta med som niste? Jeg er ny på dette og er veldig usikker på hva jeg kan spise, spessielt til å ta med.
1 decade siden
hmm.. noen greie matpakker kan være:
Salat m/ kokte/stekte egg og fetaost
Salat m/ Stekt kylling og bacon
Eggerøre og røkt laks
En boks cottagecheese m/ litt fløte og fun light saft
Kunne holdt på i evigeheter, hehe :D
1 decade siden
Når jeg skal ta med niste, f.eks lunsj på jobben liker jeg å ha med omelett, eventuelt eggerøre. Lager gjerne også noen karbonader jeg kan ta med. Kyllingvinger/lår kan man jo også ta med. :)
1 decade siden
Det som er veldig enkelt og greit å ha med, og bare pakke hvis du ikke har så mye tid til å lage, er å kjøpe en pose med blandet salat, og ha f eks smårettskinke eller salatkylling og revet ost oppi :-) godt og enkelt!
1 decade siden
en salat med grønnsaker sammmen med skinke (kalkun, picniskinke eller lignende) eller så kan du ha stekt kylling/kalkun. Bruker selv litt fersk spinat, brokkoli, blomkål og tomat.
1 decade siden
Kjører denne oppskriften på knekkebrød.

3 dl sammalt grov rug
3 dl store havregryn
1 dl solsikkekjerner
1 dl gresskarkjerner
1 dl sessamfrø
1 dl linfrø
1 dl chiaxfrø
1 dl kruskakli
1 ts salt
7-9 dl vann

Røres om til det blir en fast masse. Kan spe i litt mer vann etter ca 30 min. For la deigen stå minst 30 min for å løses seg litt opp. Stekes på 160/180 grader x 2 x 20 minutter. Ta ut å del opp i passe størrelser etter 20 min med en pizzakutter. Lykke til..Fungerer bra sammen med LCHF, du holder deg under 5% pr. dag med karbo..
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok