Meny Toppmeny

Registrere saltrening

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Hei, trener mest på sats og synes det er vanskelig å definere timene der i forhold til aerobic, pilates og vekt/styrketrening. Ender med at jeg f.eks registrer halve timen(shape/pulse/piloxing) på aerobic og resten på pilates eller vekttrening ettersom. Deltar også på express/sirkeltrening der, og er litt usikker på hvordan jeg skal føre opp det for at det skal bli mest mulig riktig. Kommer det flere valgmuligheter på saltrening?
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei Lynfrid!

Først vil eg bare si at du kan legge til flere øvelser på en og samme trening. Bare velg øvelse type og trykk så legg til flere ganger. Det er med andre ord ikke nødvendig å lage 1 og 1 trening om du trener flere ting på samme tid kronologisk etter hverandre.

Har Express/saltreningen du gjennomfører et fast opplegg med faste øvelser og rekkefølge?

1 decade siden
Expresstrening hos sats: Dette er tidseffektiv forbrenningstrening i spesialapparater og med instruktør. Apparatene organiseres i en sirkel med en stepkasse mellom hvert apparat. Hvert apparat, er en «stasjon». Deltakerne jobber uavbrutt på et apparat i 45 sekunder, før alle bytter stasjon(15 sek. på det) og kjører i gang igjen. Apparatene er enkle i bruk, effektive og skånsomme. Man jobber konsentrisk (med motstand) hele tiden.
Saltreningene jeg går på kan f.eks være 30 minuutter oppvarming (a la aerobic) og 30 min. styrke uten pause (med manualer osv).
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Det er mulig at vi kan lage en samlebetegnelse for dette. F.eks "SATS expresstrening" Men, inntil vi her blir enige om hvordan vi skal kategorisere dette må du bruke de øvelsene som ligger inne og samle disse i en trening.

Ta kontakt dersom dette er uklart.
1 decade siden
Takk for svar.
Jeg får snekre sammen så godt jeg kan da :)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok