Meny Toppmeny

Problemer med registrering av måltid

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Jeg har problemer med registrering av måltider i dag / endringer i dag. Prøvde å gå inn på Nytt måltid nå, og fikk meldingen under. Er det jeg som gjør noe galt, eller har systemet litt "hikke" i dag? :)

Exception while calling encodeEnd on component : {Component-Path : [Class: org.ajax4jsf.component.AjaxViewRoot,ViewId: /user/nutrition/editmeal.xhtml][Class: org.ajax4jsf.component.html.HtmlAjaxRegion,Id: j_id325][Class: org.ajax4jsf.component.html.AjaxForm,Id: wizardform][Class: com.exadel.htmLib.components.UIDiv,Id: wizardcontainer][Class: javax.faces.component.html.HtmlPanelGrid,Id: page2]}

Caused by:
org.hibernate.LazyInitializationException - failed to lazily initialize a collection of role: org.mylog.data.meals.MealProduct.productServings, no session or session was closed
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei Umbro12.

Husker du hvilke spesifikke produkt du forsøkte å legge til? Klarer ikke gjenskape dette selv nå, men kan se ut som det har noe med porsjonsstørrelsen på en av matvarene å gjøre.
1 decade siden
Nei, jeg kommer ikke så langt at jeg får lagt inn noen produkter. Når jeg trykker på Nytt måltid, får jeg feilmeldingen.

Tester forresten nå i IE og der kommer jeg inn og får lagt inn produktene.
1 decade siden
Har samme problemet i Google Chrome. Har kommet og gått hele dagen.
Både når jeg prøver å redigere måltid, og ved registrering av nytt måltid

Edit: Får denne meldingen når jeg prøver å lagre endringer på eksisterende måltid.
Kommer inn på å endre måltidet, og kan søke opp og legge til nye varer, men når jeg skal velge porsjoner får jeg opp denne feilmeldingen
1 decade siden
Nå har jeg fått problemer i IE også :) Prøver å endre et måltid, og kommer da ikke inn på porsjoner.
1 decade siden
Jeg har samme problemet. Får ikke endret måltidene. Så da er det nok mylog det er noe kluss med ikke pcn til hver og en ;P
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Kjågen: Kan du gi meg en eksakt liste over de produktene du prøver å legge til i et måltid? Klarer fortsatt ikke å gjenskape denne krasjen og er derfor nødt til å vite hvilke produkter det gjelder
1 decade siden
Jeg kommer ikke inn på nytt måltid en gang. Får error hver eneste gang. Også når jeg trykker endre og skal endre vekt på måltidet så kommer erroren.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Har nå klart å gjenskape feilen. Den vil bli rettet iløpet av 1-2 timer. Oppdaterer denne tråden når fiksen er på plass.

Beklager evt problemer dette har skapt for dere
1 decade siden
Det jeg prøvde sist nå, var "gulrot (rå)" og "kaffe"
Som sagt, så er det et problem som kommer og går.

I under det Umbro12 postet, med alle de kodene får jeg opp

+ Stack Trace
+ Component Tree
+ Scoped Variables

Når jeg trykker på disse får jeg opp laaange koder av noe slag
Blandt annet:
"at javax.faces.component.UIComponentBase.encodeEnd(UIComponentBase.java:627)"

Vet ikke om du vil at jeg skal poste alle disse her, for det er ganske mye (39 sider og over 4200 ord, i følge word).
Bedre om jeg sender på PM eller mail kanskje?
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Takk for tilbakemelding Kjågen. Vi har det vi trenger nå så problemet vil bli fikset.
1 decade siden
Glad for å kunne hjelpe :)
God helg!
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Problemet skal nå være fikset. God helg! :)
1 decade siden
Tusen takk og god helg :)
1 decade siden
Fikk opp samme feilbeskjeden igjen i dag, på samme måte som sist gang
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei Kjågen!

Om du fortsatt får denne feilmeldingen er du fint om du kan maksimere alle detaljene, kopiere teksten og sende den i en mail til post@mylog.no

Så skal vi se mer på det derfra.

Takk
1 decade siden
Skal gjøre det, om det kommer tilbake igjen :)
1 decade siden
Jeg får samme feilmelding. Har maksimert alle detaljene og sendt på e-post.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Vi jobber med saken
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok