Meny Toppmeny

Kaloribehov og aktivitetsnivå

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Har hatt en liten spiseforstyrrelse, noe som resulterte i en vektnedgang på 10 kilo. Så nå vil jeg gå opp i vekt i form av muskler kombinert med fotballtreningen
Hvilket aktivitetsnivå vil dere si at dette her er:

Mandag
08.30: Styrketrening på morgenen med toppidrettsklassen på skolen.
19.00: Fotballtrening med laget. Nevner her at jeg er keeper, så forbrenner ikke så veldig mye, men er jo i bevegelse.

Tirsdag
09.30: Alt fra en lett joggetur i en time til en times lett ballspill eller lek.
18.00: Fotballtrening med laget

Onsdag
13.45: To timer gym med klassen
Treningsfri dag med laget, men satser på og legge opp til en styrketreningsdag.

Torsdag
Har anledning til å trene i skolens styrkerom, men tror jeg tar en fridag fra styrketrening ettersom jeg trente styrke på onsdag. Kan selvfølgelig trene splitt, men liker å gjøre ferdi hele kroppen på en gang.
18.00: Fotballtrening med laget.

Fredag
08.30: Styrketrening med toppidrettsklassen på skolen.
Laget har trening klokken 16.00 på fredag, men jeg vinner meg ikke hjem så det blir ikke noe fotballtrening denne dagen. Da tar jeg en frikveld for å hvile etter styrketreningen.

Lørdag og søndag tar jeg det som det kommer, men mest sannsynligvis bli det hviledager. Noen ganger kan det hende jeg blir med og spiller fotball med gutta, men det er ikke noe høyintensitet på dette Smile

Ut ifra min høyde på 179-180 og 61 kg og mine 17 år så har jeg skrevet ned kaloribehovene ut ifra min vekt og høyde. Med dette lurer jeg på hvilket aktivitetsnivå dette her er utifra det jeg nevnte gjennom en hel uke sånn ca.


2 022,56 kalorier behøves Ved lite eller ingen aktivitet. Stillesittende arbeid.

2 317,52 kalorier behøves Rolig mosjon 1-3 ganger pr uke

2 612,48 kal behøves Ved middels mosjon 3-5 ganger pr uke

2 907,44 kal behøves Ved aktiv mosjon omtrent hver dag

3 202,39 kal behøves Ved daglig mosjon av høy intensitet. Hardt fysisk arbeid.

Tror jeg kan utelukke lite eller ingen aktivitet/rolig mosjon 1.3 ganger pr uke foruten på lørdager og søndager, men tok det med alikevell.

Vil prøve meg og legge kcal-nivået sånn ca. etter denne BMR-kalkulatoren (Ikke så veldig nøye) men sånn nogenlunde.

Har trent styrke uten noe særlig framgang i hele sommer, noe som kostholdet garantert har tatt skylden for (Eller, min da) Har spist ren og sunn mat, men det er mengdene det har skortet på (Tror jeg, så nå vil jeg få orden på dette ettersom skolen har begynt osv.

Trenger virkelig hjelp med dette, fordi jeg vil begrense fettlagringen, og legge meg ca 250-300 kalorier over det jeg forbrenner.

Takker.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok