Meny Toppmeny

Kaloriforbruk

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Hei, hvorfor er forbrenningen min høyere på mylog sine sider enn på vanlige kalkulatorer rundt på nettet? f.eks fitnessbloggen sin.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei!

Beklager seint svar her.

Ref. Hjelp -> Ofte Stilte spørsmål FAQ:
Kcal forbrukt på en trening er er gjennomsnittsberegning med følgende variabler:
1. Din BMR (Basal metabolic rate) - Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_metabolic_rate
2. Mets (Metabolic equivalent) tallet på øvelsen(e) som inngår i treningen - Les mer her: http://en.wikipedia.org/wiki/Metabolic_equivalent
3. Lengden på treningen
1 decade siden
OK, takk for svar.
Da burde jeg stole på den her mer enn andre steder hvor jeg ikke har logget treningen? :)
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Eg vil tro at vi her på Mylog beregner med flere faktorer enn hva andre sider gjør.

Men!

Det er viktig å merke seg at uansett hvor mange faktorer man tar med i beregningen så blir disse utregningene kun gjennomsnittstall.
1 decade siden
Er det mulig å endre på dette noe sted? Jeg mistenker den overestimer en smule:
Vekttrening 1 t 874 kcal
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Utregningen er nok ikke mulig å endre fra brukeren sin side nei. Forbrenningen øker i takt med antall treninger.

Ref denne tabellen:
Little to no exercise Daily kilocalories needed = BMR x 1.2
Light exercise (1–3 days per week) Daily kilocalories needed = BMR x 1.375
Moderate exercise (3–5 days per week) Daily kilocalories needed = BMR x 1.55
Heavy exercise (6–7 days per week) Daily kilocalories needed = BMR x 1.725
Very heavy exercise (twice per day, extra heavy workouts) Daily kilocalories needed = BMR x 1.9

Les mer i linkene som er lagt til i denne tråden tidligere. Igjen: Det er snakk om gjennomsnittstall og dette er ikke en eksakt beregning.
1 decade siden
Går forbrenningen opp jo lavere fett% man registrerer?
1 decade siden
slettet
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Du kan føre inn kcal forbruk under detaljert visning på en treningsøvelse og dette vil bli tatt hensyn til.
1 decade siden
Var litt kjapp på labben der ja.
Etter å ha kikket over et par ganger til fant jeg det :)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok