Meny Toppmeny

Betennelse

Skrevet avInnlegg
9 år siden
Jeg ble tvunget til et opphold i vektløfting grunnet betennelse i armene. Pga en skade har jeg lettere for å få betennelse i tillegg. Men denne gangen har det vært vanskelig å komme i gang igjen, noen som har noen tips? Alt fra a til å tas i mot med takk.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
9 år siden
Kjedelig med betennelse :( Min erfaring er at lett trening som er så lett at du ikkje får vondt når du gjennomfører den er den beste veien tilbake.

Hva sier lege/fysio du bør gjøre?

9 år siden
Lett trening er tingen, tenk 20 rep. For å illustrere: Velg en belastning du lett kan ta 20 rep på, med lett mener jeg at det da ikke skal gjøre vondt. Litt murring er greit på så lett belastning, men ikke smerter. Hold deg på den belastningen den første treningen og tren 20 reppere med minst ett minutt pause mellom hvert sett, helt til du er gjennomvarm og smertene borte. Hvis det ikke er grådig alvorlig, så når du det innen 3-4 sett. Neste trening (husk hviledag) begynner du med samme belastning, men prøver deg forsiktig fram med å øke belastningen på siste sett, men ikke mer enn at du fortsatt greier 20 rep. Etterhvert vil du ha økt grunnstyrken og fått en vane med å varme opp skikkelig og du vil naturlig kjenne at du kan legge på mer vekter og ta færre rep. Samtidig bør du aldri ta flere rep eller tyngre belastning på noen øvelse enn at du kan gjøre det 100% teknisk riktig. Og, når det gjelder armstyrke: Det er aldri et poeng å makse i armøvelser, det er støttemuskulatur.
9 år siden
Min egentlige lege har permisjon og vikaren var det rett å slett ikke noe å få ut av.

Takk for tipset.
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok