Meny Toppmeny

Sirkeltrening

Skrevet avInnlegg
1 decade siden
Heisann!

Trener en del sirkeltrening men finner det ikke i listen deres. Brukte gymnastikk-kategorien dere hadde, men føler ikke den står inne for intensiteten. Har ikke hatt pulsklokke på, men vil tro intensiteten er ganske høy. Øvelsene er alt fra vanlige styrkeøvelser som mage/rygg/frivekter/armhevinger osv, men også hoppetau, boksing, stjernehopp, spensthopp, løping med høye kne osv. Stasjonsarbeid med 10 poster. 1 min jobbing, 30 sek pause for å gå til ny post. 3 hele runder, unnagjort på 45 min.
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Hei!

Vi har en backlog med treningstyper som vi skal få lagt inn etterhvert. Legger til sirkeltrening som en av dem.

Oppdaterer denne tråden når dette er på plass
1 decade siden
Tusen takk for raskt svar! Må si at jeg syns dette nettstedet er meget bra.
Jeg har imidlertid noen spm i og med at jeg er ny og ikke vet helt hvordan alt
fungerer...
Hva betyr det som står i det grønne feltet på månedsoppsummering?
Hvordan kan det ha seg at når jeg registerer akkurat samme treningsøkt
(feks aerobic 30 og vekttrening 20) at det blir ulikt kaloriforbruk?
Hva betyr tallet som står etter navnet mitt på listen over hvem som trener mest?

Mange takk!

Mvh
Martha
Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Sirkeltrening er nå lagt til i vår øvelsesdatabase

Tallene i månedsoppsummering viser treningsdataene/måltidene i den inneværende måneden sammnlignet med forrige måned.

Grunnen til at du får forskjellig kaloriforbruk fra samme treningene er at aktivitetsnivået ditt øker. Aktivitetsnivået ditt beregnes utfra aktiviteter de siste 90 dagene og påvirker dermed direkte kaloriforbruket.

Tallet i listen over hvem som trener mest viser aktivitetsnivået, og i noen utlistinger her timeantall.

Håper dette besvarer dine spørsmål.
1 decade siden
Hei og takk for raskt svar!

Denne gang lurer jeg litt på om vekttrening er dekkende for styrketrening?
Bruker mye egen kroppsvekt, noe frivekter på 7 kg til biceps og triceps, push-ups,
ryggøvelser, sit-ups, planken o.l.


Sigurd Svidal Randal
Sigurd Svidal Randal
-Administrator-
1 decade siden
Under "Detaljert visning" når man legger til en vekttrening kan man føre helt detaljerte data om sett, reps og vekt på øvelsene man foretar seg.

Håper dette besvarer ditt spørsmål :)
www.mylog.no - Din kostholds- og treningsdagbok