Meny Toppmeny

Benkpress med omvendt grep

Muskelgruppe: Triceps

Benkpress med omvendt grep
Forberedelse:
Varm opp brystmusklene lett ved enten å legge press på ene brystet, og gjøre en svaiebevegelse med armen som ikke brukes, eller ved å raskt gjøre en "propel-bevegelse" med en og en arm.

Legg deg så på benken, og ta godt grep om stangen, innsiden av hendene vendt bakover. Plasser hendene hvor det er markert på stangen. Dette grepet skal være ca. like bredt skuldrene i bunnposisjon.
Utførelse:
Senk stangen ned mot undersiden av brystmusklene, og hev stangen tilbake til utgangspunktet.

Albuene skal peke nedover i bunnposisjon.
Kommentar
Om du er nybegynner i benkpress, er det anbefalt å bruke normalt grep.
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!