Meny Toppmeny

Skråbenk m/stang (nedover)

Muskelgruppe: Bryst

Skråbenk m/stang (nedover)
Forberedelse:
Ta deg en stang og legg deg ned på en benk som går nedover, slik at hodet ligger nærmest gulvet. Grepet på stangen skal være ca. 10-15 cm bredere enn skulderbredde. Hold stangen helt hevet i starten. Pass på at du har skuldrene ut og brystet høyt.
Utførelse:
Senk vekten rolig ned mot brystet, pass på at du har full kontroll over den. Vekten skal et lite stykke under brystvortene, eller til du treffer overkroppen.
Kommentar
Pass på at du ikke hever ryggen, eller løfter hodet fra benken. Disse skal alltid være flatt på benken.

Kan også gjøres med et smalt grep, eller med manualer.
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!