Meny Toppmeny

Militærpress, stående

Muskelgruppe: Skuldre

Militærpress, stående
Forberedelse:
Stående plasseres en vektstang over brystet med armene ca. en knyttneve utenfor skuldrene og underarmene rett under stangen. Siden stangen skal presses rett opp er det vesentlig at underarmene til­nærmet 90 grader under stangen, det vil si loddrette.
Utførelse:
Husk å puste inn dypt og hol­de pusten i det du presser stangen over hodet til armene er utstrekte. Det lønner seg også å hol­de knær og hofter noe bøyd mens man gjør øvel­sen. Pust ut i topposisjon og pust inn mens du senker stangen. Da er du klar til nytt løft så snart stangen når brystet.
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!