Meny Toppmeny

Situps

Muskelgruppe: Mage

Situps
Forberedelse:
Legg deg på gulvet med føttene i bakken og knærne bøyd. Plasser hendene på siden av hodet, og pust dypt inn. Stram øvre del av magemusklene samtidig som du presser korsryggen ned mot gulvet.
Utførelse:
Bruk magemusklene til å langsomt løfte deg opp mot knærne, samtidig som du puster ut. Når skuldrene og øvre del av ryggen har kommet opp fra gulvet og albuene er cirka 20cm fra knærne, senker du deg rolig tilbake til startposisjon. Pust inn på tur ned.
Kommentar
Rull sammen et håndkle og legg under korsryggen.

Ikke løft med hoftene. Og ikke løft korsryggen for høyt.
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!