Meny Toppmeny

Rygghev

Muskelgruppe: Rygg

Rygghev
Forberedelse:
Ligg med ansiktet ned på en rygghev benk, med føttene festet godt under fotstøttene. Juster den øvre puten, om mulig, slik at lårene ligger støtt på den, og samtidig gir deg frihet til å bøye deg ned.

Start med kroppen i en rett linje, og med armene i kryss på magen/brystet, eller med hendene bak hodet.

Om man vil ha ekstra motstand, kan man holde en vektskive.
Utførelse:
Rolig bøy deg framover ved midjen så langt du kan, mens du passer på å holde ryggen rett. IKKE bøy ryggen. Rolig reis deg opp igjen til overkroppen og beina er MAKS en rett linje. IKKE bøy ryggen lengre bak enn den rette linjen.
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!