Meny Toppmeny

Situps i skråbenk

Muskelgruppe: Mage

Situps i skråbenk
Forberedelse:
Bruk en skråbenk for mageøvelser og plasser deg selv på denne slik at hodet henger nedover benken, og føttene er festet i fotstøtten øverst. Kroppen skal være litt hevet fra benken i startposisjonen, så magemusklene må trekkes sammen bare for å holde deg oppe. Plasser hendene dine på hver side av hodet. Pass på at du ikke låser fingrene.
Utførelse:
Hev kroppen din rolig samtidig som du trekker sammen magemusklene. Crunch deg opp (før deg opp i en sirkelbevegelse) helt til albuene er på siden av lårene. Hold stillingen litt, stram magemusklene og senk deg rolig tilbake til utgangsposisjonen. IKKE legg deg helt ned på benken.
Kommentar
Om du kan, eller vil, hold en vektskive over brystet for ekstra motstand.
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!