Meny Toppmeny

Frontbøy

Muskelgruppe: Lår

Frontbøy
Forberedelse:
Gjør klar stang og vekter i knebøystativ
Utførelse:
1. Ta grep om stangen så vidt utenfor skulderbredde, og plasser stanger over kragebeinet. Press albuene fram og inn før du løfter ut stangen, slik at vekten i all hovedsak hviler på skuldermusklene, og ikke beinet.

2. Ta et kontrollert steg med hvert bein, ut fra knebøystativet. Ta et godt pust inn, og stram magen godt (buktrykk).

3. Start bevegelsen ved å skyte hoften ut, for så å umiddelbart strekke i kneleddet. Utstrekking av kneleddet skal bidra til hoveddelen av bevegelsen. Gå rolig ned så dypt du klarer med en nøytral holdning i ryggen – tenk at du skal presse brystvortene og albuene OPP mot taken under hele bevegelsen.

4. Skyt deg eksplosivt opp igjen til du er tilbake til startposisjonen.
Kommentar
Se denne posten hos fitnessbloggen.no for mer detaljer:
http://fitnessbloggen.no/frontboy-vanlige-feil/
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!