Meny Toppmeny

Markløft m/strake ben

Muskelgruppe: Lår

Markløft m/strake ben
Forberedelse:
Bruk en olympisk stang som du har liggende på gulvet foran deg.

Selv om det kalles strake markløft, skal du holde en svak bøy i kneleddet. Hold ryggen rett, dette blir enklere dersom du ser i taket (eller opp mot).
Utførelse:
Bøy i hofteleddet og løft vekten opp ved å bruke bakside av lår. Ryggen skal være rett under hele løftet - aldri krum. Rett deg helt opp før du lar stangen gå tilbake så langt du klarer før du repeterer bevegelsen.
Kommentar
Dersom du er veldig stiv på bakside av lår, vil du ikke klare å bøye så langt ned.

Dersom du er veldig myk, kan det være lurt å stå oppå en benk eller kasse for å få større strekk under øvelsen.

Pass på å være rett i korsryggen hele tiden, aldri krum.

Stopp før du når 90 grader i hofteleddet.
Treningsdagbok

Bli medlem og få tilgang til din egen treningsdagbok

I treningsdagboken kan du registrere alle typer treninger. Her får du detaljert oversikt over kalorier forbrent, hvilepuls, gjennomsnittspuls, innsats og snittfart med mer.

Vi har markedets mest komplette og detaljerte styrketreningsdagbok. Registrer set og reps på 2 335 øvelser hentet i vår database eller legg til dine egne. Få oversikt over hvor mye du løfter på hver trening, uke, måned og år. Tjenesten er gratis!